Wizytówki – ważne również w cyfrowym świecie

 
 
mintit wiz mockup.jpg
 
 

Obecnie niemal wszystko wykonujemy cyfrowo, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę wysyłanie wiadomości, networking i nawiązywanie kontaktów. Wizytówki biznesowe ciągle mają jednak swoje miejsce w cyfrowym świecie, nawet jeśli na pierwszy rzut oka mogą wydawać się niepotrzebne.

 

1. Wizytówka minimalizuje ryzyko utraty kontaktu

Wyobraź sobie, że znajdujesz się na konferencji pełnej potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, ale wyładował ci się telefon i nie możesz udostępnić swoich danych kontaktowych. W takiej sytuacji warto mieć przy sobie wizytówkę, którą możesz podarować nowo poznanej osobie. To zdecydowanie o wiele lepsze niż utrata szansy na nawiązanie relacji biznesowej. 

Noszenie przy sobie wizytówek sprawia, że jesteś przygotowany na to, że w każdej chwili możesz udostępnić dane o sobie i swojej firmie, pozostawiając za sobą wrażenie profesjonalisty.

2. Łatwość przy fakturach kosztowych

Drugim argumentem jest korzystanie z wizytówek za każdym razem, gdy musisz poprosić o fakturę kosztową, np. po zakupie sprzętu elektronicznego w takim markecie jak Media Markt czy Saturn. Albo po obiedzie w restauracji czy po kursie taksówką - zawsze w takich sytuacjach o wiele lepiej udostępnić danej osobie wizytówkę, niż dyktować wszystkie informacje z ekranu telefonu.

3. Lepszy wizerunek i osobiste doświadczenie 

Wizytówka dużo świadczy o wizerunku Twojej firmy. Jeśli jest profesjonalnie przygotowana i interesująca z wyglądu, potencjalny klient może później pokazać ją swoim znajomym choćby po to, aby po prostu podzielić się atrakcyjnie zaprojektowaną wizytówką i podyskutować o jej wyglądzie. Czy ktoś mógłby zechcieć dyskutować z innymi o Twojej stopce e-mailowej? Albo o danych, jakie zostawiłeś w wiadomości na Facebooku? Wizytówki przyciągają uwagę. 

Wizytówki to również jeden z elementów „osobistego doświadczenia”. O co chodzi? Obecnie, nawet jeśli dużo rzeczy wykonujemy w świecie cyfrowym i przez internet, większość relacji biznesowych ma początek na spotkaniu z daną osobą twarzą w twarz. Nic nie zastąpi rozmowy na żywo, gdzie mamy kontakt wzrokowy z rozmówcą, możemy porozumiewać się mową ciała i rzeczywiście zdobyć czyjąś sympatię. Wówczas, do takiego osobistego doświadczenia, warto na koniec zostawić swoją wizytówkę - dać rozmówcy coś fizycznego, co będzie mógł zabrać ze sobą.

Co umieścić na wizytówce

Dane kontaktowe: Nie tylko imię i nazwisko, ale też nazwa stanowiska powinny znaleźć się na wizytówce. Oprócz tego adres firmy, nr telefonu (najlepiej w formacie XXX-XXX-XXX oraz adres e-mail. Jeżeli jesteś aktywny w serwisach społecznościowych takich jak GoldenLine lub LinkedIn, skrócony adres URL do Twojego profilu również może znaleźć tu swoje miejsce. Dodatkowo nie zapomnij o adresie WWW strony internetowej Twojej firmy. 

Dane firmowe: Koniecznie zamieść nr NIP, najlepiej w formacie XXX-XX-XX-XXX. Tak jest czytelnie i większość osób zapisuje NIP w taki sposób, zamiast XXXXXXXXXX. Opcjonalnie możesz zamieścić też nr REGON. 

Co ważne, jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, rozważ umieszczenie zapisu w formacie NAZWA FIRMY + IMIĘ NAZWISKO. Taka forma nazwy powinna trafiać na faktury i jeśli tak nie jest, wówczas księgowość może robić problemy. 

Najważniejsze usługi: Jeżeli często odwiedzasz targi i zostawiasz dużo wizytówek, w dodatku zupełnie obcym ludziom, umieść na wizytówce kilka słów na temat swoich usług - zwłaszcza jeśli nazwa firmy w oczywisty sposób tego nie przekazuje. Np. agencja graficzna może umieścić na wizytówce informacje: Strony WWW, Logotypy, Infografiki, Czasopisma, Foldery. 

Logo firmy, ale niewiele więcej: Logo powinno trafić na wizytówkę, natomiast odradzam stosowanie wielu elementów graficznych, które mają uatrakcyjniać wygląd. Często przynoszą odwrotny skutek od zamierzonego - wizytówka wydaje się przeładowana, przesadnie upiększona, wręcz odpustowa. 

Bonusowa porada! 

Warto rozważyć zostawienie pustego miejsca z tyłu, na odwrocie. Dlaczego? Niektóre osoby mogą nie mieć przy sobie żadnej kartki do pisania i gdy zechcą zapisać krótką notatkę, będą mogły skorzystać z Twojej wizytówki. Wówczas stanie się ona dla nich jeszcze cenniejsza. 

 

Chcesz zlecić stworzenie wizytówki?

Chętnie wykonam ją dla Twojej firmy. Zostaw swój e-mail i odbierz zniżkę 10% na pierwsze zlecenie.