Projektowanie logo firmy – profesjonalna realizacja

mintit logo.jpg

Logo firmy może i znacznie wpływa na wiarygodność w oczach klientów, jak również pozwala wyróżniać się na tle konkurentów. Zajmujemy się od lat projektowaniem logotypów, jak również realizacją wielu innych grafik, w tym wizytówek, projektów stron www czy opakowań i ulotek. Zobacz pełną ofertę studia Mintit.pl, a także wybrane prace w portfolio.

 

Zobacz nasze logofolio

Zobacz zaprojektowane przez nas logo www.mintit.pl/logofolio

 

Projektowanie logo – co trzeba wiedzieć

 
 
 

Dobre logo może sprawić, że Twoja firma będzie bardziej wiarygodna w oczach klientów, jak również będzie się wyróżniać na tle konkurentów.

Dlaczego logo jest ważne? Dobrym przykładem jest francuski kucharz, który mruga i pokazuje „znak jakości”. To obrazek dostępny do kupienia dla każdego i można go znaleźć w setkach, jeśli nie tysiącach logotypów pizzerii i restauracji - także w Polsce. Obrazek ten jednocześnie nie mówi nic na temat tego, jak dobre jedzenie serwuje dana pizzeria. Ponadto klient może zadać sobie pytanie: Skoro właściciel firmy włożył tak mało wysiłku w swoje logo, jak dużo wysiłku wkłada w pizzę i dania obiadowe, które sprzedaje? 

W biznesie duże znaczenie odgrywają emocje i reakcje klientów na to, co widzą lub słyszą. Twojej firmie powinno zależeć, aby klienci, którzy wybiorą dany produkt, czuli się komfortowo, że robią zakupy u Ciebie. 

Najważniejsze cechy dobrego logo 

•    Jest łatwo rozpoznawalne i nie jest mylone z logotypami innych firm, zwłaszcza konkurentów
•    Jest łatwe do wykorzystania na wizytówkach, folderach, plakatach, reklamach, odzieży i innych przedmiotach, z których może zechcieć skorzystać Twoja firma
•    Może być wykorzystywane w wersji czarno-białej (żadne elementy nie stają się nieczytelne)
•    Dobrze przedstawia i kojarzy się z ofertą firmy oraz jej nadrzędnym celem/kulturą
•    Spełnia powyższe kryteria, a przy tym jest atrakcyjne wizualnie

Przykłady - dobrze wykonane logotypy

W logo firmy Amazon strzałka wygląda trochę jak uśmiech, co jest sprytnym podejściem designera - podświadomie wywołuje uczucie radości. Dodatkowo symbolizuje dostarczenie produktu z jednego miejsca do drugiego (ze sklepu do klienta). 

Logo Disneya jest nieco dziecinne i zwariowane - świetnie oddaje ducha firmy i od razu wiemy, że biznesem jest tutaj zabawa i rozrywka. 

Jeśli zwrócisz uwagę na to, co jest pomiędzy literą E a X, zauważysz strzałkę, która ma wskazywać szybkość i dokładność w tym, co robi ta firma. Precyzja i dobre zorganizowanie. Pasuje do firmy kurierskiej, prawda?

Korona w logo Rolex oddaje to, co trzeba wiedzieć o marce: luksus i status. 

 

Przykłady - źle wykonane logotypy

 

Logo zdecydowanie nie powinno przypominać aktu seksualnego, szczególnie jeśli to logo należy do The Institute For Oriental Studies. Designer chciał przedstawić orientalną architekturę z zakrzywionym dachem na tle czerwonego słońca, co miało kojarzyć się z Japonią. A jednak... niekoniecznie. 

 

Na tym logo wszyscy powinni zobaczyć tylko dwie tancerki, co miało symbolizować lekcje tańca dla juniorów. Niestety, wiele osób dostrzega kobietę topless.

W niektórych logo stosuje się też pewne elementy, które mają uatrakcyjniać projekt, jednak zostały wykorzystane już wcześniej tak wiele razy, że obecnie stały się oklepane. Przykłady:

Litery w blokach, które nie niosą ze sobą żadnego przekazu:

Motyw dachu znajdującego się nad literami:

Umieszczanie nazwy w okręgu:

Motyw z drzewem, który też nie do końca symbolizuje konkretną branżę czy usługę - może być to coś z praktyki lekarskiej, ale też związanego z ochroną środowiska:

Firmy, które stosują takie i podobne, popularne motywy, mogą być równie dobrze restauracjami, zakładami stolarskimi, sklepem z meblami, kancelarią prawniczą, itd. Tego rodzaju logotypy nie zapewniają wyróżnienia marce i działają wręcz na jej niekorzyść. 

 

Znaczenie własnego logo? Bardzo duże

W przypadku dużych i znanych marek klienci raczej nie opierają decyzji zakupowych na podstawie tego, jak wygląda logo. Ale jeśli prowadzisz małą firmę, wówczas każdy element wpływa na Twoją wiarygodność oraz jakość usług. Logo powinno być jednym z tych elementów, a Tobie, jako przedsiębiorcy, powinno zależeć, aby rzeczywiście było profesjonalnie zaprojektowane i odzwierciedlało wartości firmy.

 

Zobacz nasze logofolio

Zobacz zaprojektowane przez nas logo www.mintit.pl/logofolio

 

Czym zajmuje się firma? Jakiego rodzaju „osobowość” chce sobą reprezentować? Jaka jest wizja i misja? Czy kultura w firmie jest bardziej poważna, czy luźna? W firmie pracują głównie specjaliści techniczni czy kreatywni artyści? Takie i inne pytania padają w pracy nad logo, a gotowy projekt nie jest tylko grafiką na stronę www czy wizytówkę, dlatego powinien być traktowany poważnie.